قصه (حادثه حب )

79349523 2358145824448431 3713192835927769088 o
61930528 2054815651486173 6396848480194658304 n.jpg? nc cat=105& nc ohc=v1oZX5s1C3gAQnvtMre3CeDFWOvgDI3hK7EVZsb18Lm ZudQJai 0q7 w& nc ht=scontent hbe1 1
كارما يوسف

بقلم :كارما بوسف..

الجزء الاول

تركب سيارتها..ترتدي نظارتها السوداء…وتسير علي الطريق ..هي لاتعلم الي اين تذهب ..كل ماتعلمه انها تستمع الي موسيقي اختفت ملامح كلماتها مع تلاحق ذكرياتها واوجاعها….
بدأ المطر ينزل..وانفرج ثغرها ..وكانها رساله انها ستفرج…كم تحب المطر وتعشق رائحته…


وبينما هي هكذا تشعل سيجاره..حتي تكتمل لها صوره الراحه التي تنشدها…
وتدير وجهها بحثا عن ولاعتها….وفجأه..
يظهر امامها شخص يتحدث في هاتفه امام سيارتها!!!!; وتصدمه!!!!
ماهذاااا!!؟؟؟

نزلت مسرعه..وكل جزء فيها ينتفض من الرعب…وتجده ملقي امامها ولكنه لم يفقد وعيه…

هي: يانهاااار ابيض.. ارجووووك طمني انت كويس؟؟؟انا اسفه اسفه والله……
هو:نظر اليها وصمت برهه…ثم قال:حرااااام عليكي حراااام كده وقعتيني في الطين البنطلون باظ!!!!!!

ذهلت من رده فعله ..وبعد ماكانت تحاول ان تساعده ليقف تركته وبعدت..وعقدت حاجبيها
وقالت له.:قدام انت كويس بتستموت لييييه؟؟؟؟ هفففففف
ووقفت وخلعت نظارتها وتنفست الصعداء …

وقالت :الحمد لله يارب …
وفجأه …سقط مره اخري علي الارض مغشيا عليه …صرخت وقالت :في ايييييه انت كويس ؟؟رد عليااا
ففتح عينيه…وهو يبتسم …
وقال: ليه كده قلعتي النضاره؟؟؟هو في كده؟؟؟؟
استشاطت غيظااااا ..ووكزته في كتفه ونهضت ..وارتدت نظارتها..

نهض من مكانه وقام وقال لها: كمان يعني عايزاني اموت قدامك حل من اتنين ياتيجي نروح القسم يانروح كافيه نشرب قهوه!!!!!
وبعدين ايه النضاره اللي واكله نص وشك دي ااااه هي السبب هي النضاره يابنطلووووني اللي باظ ياني…..متقلعي النضاره دي ؟؟؟؟؟

ظل يثير غيظها..وركبت سيارتها ..جري ورائها…اتتركيني هكذا؟؟؟
ووقف امام سيارتها …
وقال: مش محتاجه فوانيس للعربيه …كفايه جمال عنيكي ..و
ارتكز ييده علي مقدمه السياره…

اخرجت من حقيبتها عشره جنيهات وقالت له بكل سخريه….وهي تدير محرك سياراتها…
اتفضل ..هاتلك كيس مسحوق للبنطلون …
تحرك نحوها..ومد يده ..واخذ العشره جنيهات..
وقال:واااااو تعويض مناسب..عامه هرفع عليكي بيهم قضيه..
اجيب حق البنطلون الغلبان ده….
ظل ينظر اليها ويتلصص ليسرق بسمه منها ..ظل يداعب بكلماته الهواء حتي كي يروق لها….
هو لا يدري ماهذا الشعور الذي انتابه..سوي انها تسللت الي قلبه ..وان روحه تركته اليها…ظل ينظر اليها وهو علي وعد معها لميعاد لا يعلمه…
ثم عاود مجددا بخفه ظله….يقول
ممكن اسمحلك تمشي ..بس علي شرط..
نظرت اليه باستعجاب…
عاد ليقول…
هااا هتخبطيني تاني امتي؟؟؟انا خلاص قررت اني لازم اتخبط بعربيتك 3 مرات في الاسبوع..هاااا ايه رايك؟؟؟؟

لم تتمالك نفسها وضحكت …وردت عليه قائله:
خلاص هبقي اشتري كرتونه مسحوق واحطها احتياطي في شنطه العربيه…
وظل يراقبها …وظلت تبتسم….

وانطلقت مسرعه ..وبينها وبين نفسها ضحكه غريبه وخفه ظله ووسامته لا تظل امام عينها……

ذهبت ودخلت حجرتها..واستلقت علي سريرها ومسكت هاتفها لتجد احد الاصدقاء عندها يقول:عملت حادثه وربنا نجاني منها لكن لم انجو من جمالها ..!!!!!!

ذهلت ..انتفضت من مكانها ..فتحت صفحته الشخصيه..لتجده شخص عادي من ضمن الاصدقاء عندها وكل منشوراته اما عن العشق المنتظر او تتميز بخفه الظل والمرح…

هي لنفسها:؟؟؟معقول يكون هو؟؟؟مش عارفه؟؟؟
دخلت تتصفح معلوماته الشخصيه..هو مهندس ديكور واعزب ويهوي الموسيقي والفن التشكيلي…

ما استرعي انتباهها انه كثيرا مايعلق علي منشوراتها ……
شئ ما كان يجعلها تبتسم وتتابعه……
وحدث شئ جعلها مذهوله فقد نشر صوره العشره جنيه..وكتب تحتها :اجمل واعظم ماوضع في يدي منذ ولدت….

وتوالت ضحكات اصدقائه..وحوارتهم المرحه في التعليقات …
فعلقت هي الاخري وقالت:احيانا تهبنا الحياه مالا يقدر بثمن…
لحظات
ودخل يحدثها خاص….فماذا سترد ..هل تخبره ام تصمت خصوصا انها لم تنشر ابدا صوره لها…فهو لا يعرف انها هي التي صدمته….
بماذا سترد..هل تخبره؟؟؟ام لا؟؟؟؟؟